Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Monday, January 11, 2010

Perkara yang dapat perhatian!!!!!!!!!!!!!!!

Tiga lagi gereja, sekolah, surau sasaran serangan


NADZIM (tengah duduk) bersama dengan gabungan NGO menyokong mengenai sukarelawan mengawal keamanan semalam.

Rakyat tak perlu bimbang insiden terpencil

BUKIT BERUNTUNG: Tiga lagi gereja, satu sekolah dan sebuah surau menjadi sasaran serangan bom petrol dan batu oleh pihak tidak bertanggungjawab, semalam, tetapi keadaan keseluruhannya amat terkawal, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Hishammuddin memberi jaminan rakyat tidak perlu bimbang dengan beberapa insiden terpencil itu kerana keadaan adalah terkawal.

"Saya meminta orang ramai jangan terpengaruh dengan laporan segelintir media asing mengenai apa yang berlaku kerana kejadian sebenar tidak serius seperti digembar-gemburkan mereka.

"Malah, Ketua Polis Negara sudah diarah memantau semua blog, internet dan SMS yang menyebarkan khabar angin sehingga mencetuskan kebimbangan rakyat serta ambil tindakan tegas terhadap mereka yang mendalanginya," katanya pada sidang media selepas menyertai Program Juara Rakyat di Bandar Bukit Sentosa di sini, semalam.

Dalam kejadian terbaru pagi semalam, dua gereja di Taiping iaitu Gereja All Saints di Jalan Taming Sari dan Gereja Saints Louis di Jalan Lumba Kuda serta pos pengawal Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Convent dilempar bom petrol tetapi tiada kebakaran berlaku.



Ketua Polis Perak, Datuk Zulkifli Abdullah, berkata hanya ada kesan hitam pada dinding luar kedua-dua gereja itu akibat api kecil, tetapi tiada kerosakan.

P/S :- Keadaan tegang,berhati-hati.Jangan cakap ikut suka,nanti kena gari!Kecoh sekarang orang bakar gereja,serang surau dan macam-mcam lagi.Tetapi adakah kita masih sedar yang gula dah naik,bil lektrik nak naik,bayaran sekolah nak naik,Elaun COLA nak hilang,PPSMI tak menjadi(GAGAL).Enjin jet macamana cerita?Adakah kita masih ingat dengan itu semua?MUNGKIN TIDAK!!!!!

No comments: