Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Tuesday, January 26, 2010

Lawak ganti SENARIO?

Najib anggap 2010 penting


AHMAD bertanyakan sesuatu kepada Najib ketika program Soal Jawab TV3, malam tadi.

Kerajaan bertindak pantas

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak meletakkan 2010 sebagai tahun untuk kerajaan dan kakitangannya bertindak pantas dalam membuat keputusan dan melaksanakan tugas serta tanggungjawab terhadap rakyat, tanpa mengorbankan mutu perkhidmatan.

Sambil menganggapnya penting, Perdana Menteri berkata, kepantasan dalam melaksanakan sesuatu tugasan boleh menjadi kayu pengukur daya saing negara yang penilaiannya akan dibuat melalui Laporan Bank Dunia dan Indeks Daya Saing.

"Jika kedudukan kita tercorot, tentunya keyakinan terhadap kita akan dinilai semula. Apa yang penting adalah mengutamakan sistem penyampaian untuk memenuhi harapan rakyat.

"Tak payah lobi jika nak jadi wakil rakyat, jika buat kerja dan pengundi senang hati tentu ada peluang, tetapi jika abaikan tanggungjawab dan tidak turun padang, sudah nak jumpa, tentu sekali ia memberi isyarat bahawa wakil rakyat itu tidak disukai dan dia tidak akan dipilih untuk mewakili parti.


Menyentuh isu politik, khususnya parti komponen Barisan Nasional (BN), Najib berharap semua parti mengikut langkah Umno melakukan pembaharuan, termasuk pindaan perlembagaan.

"Kes kematian mendiang Teoh Beng Hock, kebakaran gereja dan surau sebagai antara kejadian yang tidak sepatutnya berlaku.

"Kejadian ini menyedihkan saya, ia tidak sepatutnya berlaku di negara yang maju, bertamadun dan dianggap sebagai role model, sewajarnya jadi sempadan dan tidak wajar diulangi," katanya.


P/S :-Dia sedar ke apa yang dikata?Adakah ini KATA YANG AKAN DIKOTA? Hahahahahahahahahahahahahahahahah

No comments: