Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Tuesday, January 26, 2010

CAKAP TAK SERUPA BIKIN!

SKMM akan siasat penulis 'blog' hina Raja Melayu


BANGI - Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) akan melakukan siasatan rapi terhadap seorang penulis 'blog' yang didakwa mengeluarkan kenyataan menghina Institusi Raja-Raja Melayu.

Beliau yang memandang serius perkara itu berkata, beliau juga akan meminta Peguam Negara untuk membuat siasatan mengenainya selepas SKMM membuat siasatan awal.

“Kerana ini adalah salah satu daripada perkembangan di negara kita yang tidak perlu dipanjang-panjangkan.

“Kita mahu rakyat menghargai mereka yang memberi banyak sumbangan kepada negara dan sangat jarang sekali di negara Asia, rakyatnya menghentam bekas Ketua Negeri, terutamanya Almarhum Sultan Johor yang pernah menjadi Yang di-Pertuan Agong,” katanya kepada media selepas merasmikan Seminar Serantau Seabad Buya Hamka di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di sini, semalam.

Rais berkata, demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan terhadap seorang penulis 'blog', dikenali sebagai Aduka Taruna yang mengeluarkan kenyataan liar mengenai kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail.

Rais berharap masyarakat tidak akan meneruskan budaya yang tidak bertamadun itu yang bertentangan dengan cara hidup dan undang-undang di negara ini.

“Kita ada banyak hal yang perlu dilakukan, apalah untungnya mengeji seseorang yang baru sahaja meninggal dunia.

“Sejarah banyak meninggalkan kesan, negara Rom juga banyak meninggalkan sejarah pahit dan hitam. Mereka (rakyat) tidak mencela dan menjadikan itu sebagai bahan perbandingan.

“Jadi, saya harap walau macam mana cerdik pun, gunakan kecerdikan itu untuk membina masyarakat Malaysia,” katanya. Bernama

P/S :-AmbOOOOOOiiii!Sedap juga pengampu sorang ni bercakap.Macam tak sedar kawan-kawan dia pun sama.Dalam Buletin Utama TV3 tadi siap suruh mintak maaf lagi tu!Betul2 pengampu!Penjilat BN!


1.Tahun 1993,UMNO dan barua-baruanya di negeri Kelantan telah dengan gigih menabalkan SULTAN Kelantan yang baru menggantikan SULTAN yang telah ada.Padahal SULTAN yang sedia ada belum pun mangkat atau disemadikan!Adakah mereka-mereka ini dijatuhkan hukuman yang berat?Adakah mereka2 ini meminta maaf pada SULTAN Kelantan?Siapa mereka?Sila semak semula sejarah!Adakah orang2 ini dari pihak pembangkang?


2.Sesudah pilihanraya umum ke 12 tahun 2008,terdapat kemelut dalam perlantikan MB Terengganu.Datuk Ahmad Said menggantikan Datuk Seri Idris Jusoh.Tetapi perlantikan ini mendapat tentangan dari segolongan KAUM UMNO negeri. Keputusan lantikan telah dipersetujui oleh YDP AGONG,Tuanku Sultan Mizan.Tetapi masih ada orang membantah dengan ayat 'KAMI NAK DERIS,NATANG!'Baginda masih lagi YDP Agong BUKAN BEKAS YDP Agong.Kenapa tindakan tidak diambil?Sembah derhaka dia bising,tapi DERHAKA betul tak bunyi pulak?

dari http://www.pemudajerantut.blogspot.com/

No comments: