Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Sunday, July 3, 2011

Tak perlu tunggu PR memerintah..........

Operasi KTMB Stesen Tanjung Pagar, Bukit Timah dihentikan

KAKITANGAN KTMB, Mohd Helmy Rahim menampal poster pemberitahuan pemindahan Stesen Tanjong Pagar, semalam.
KAKITANGAN KTMB, Mohd Helmy Rahim menampal poster pemberitahuan pemindahan Stesen Tanjong Pagar, semalam. 
 
Tren terakhir ke Singapura jam 11 malam selepas 60 tahun perkhidmatan

SINGAPURA: Operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Stesen Tanjung Pagar dan Bukit Timah di sini, akan tamat mulai tengah malam ini, apabila perkhidmatan ke republik itu berakhir di Woodlands Train Checkpoints mulai esok. 



Tren terakhir KTMB akan meninggalkan Stesen Tanjung Pagar mulai jam 11 malam ini menjadi noktah perkhidmatan stesen kereta api Tanjung Pagar, yang turut dikenali sebagai Stesen Keretapi Keppel Road kepada mereka yang mempunyai kaitan dengan pengangkutan itu.


Pengurus Stesen Tanjung Pagar, Shamsul Bahri Sahri, 43, yang turut bersedih mengenangkan tamatnya operasi KTMB di situ, turut berbangga kerana menjadi antara 67 kakitangan termasuk di Stesen Keretapi Bukit Timah itu.

“Tentunya saya turut bersedih, apatah lagi sepanjang hampir 15 tahun bertugas di stesen ini, semua kakitangan di sini sudah dianggap seperti ahli keluarga sendiri.


K.K:-Sebelum dari ini banyak suara BESAR dan KECIL dari terutama dari salah sebuah yang paling kuat MEMPERJUANGKAN bangsa dan TANAH AIR mengatakan bahawa sekiranya PR menang dan memerintah Malaysia akan berlaku segala kepincangan.

Anataranya adalah cerita RAMALAN tentang akan berkurangnya tanah Melayu di bumi yang bertuah ini.Ini kata yang keluar dari banyak mulut PEMIMPIN UMNO.Tuduhan ini seperti tiada hentinya.

Seolah-olah pemimpin dalam PR akan memberi semua tanah kepada kaum selain Melayu.

Bagaimana pulak tanah di Tanjung Pagar ini?Adakah ianya masih milik kita?Apa tindakan yang telah diambil oleh UMNO dan BN?Apakah cukup dengan berdiam diri.

Terletak paling hampir dengan negeri kelahiran UMNO itu sendiri,di mana TPM juga dari negeri tersebut.Tidak adakah tindakan yang boleh diusahakan?

Mungkin mereka beruntung dengan KECOHnya hal Himpunan BERSIH,maka berita ini tidak KELIHATAN sangat. Mereka lebih fokus kepada BERSIH dan rakyat akan terus lupa dengan peristiwa ini.

Jadi dimana UMNO dan BN dalam memperjuangkan 'TA'nya itu iaitu TANAH AIR?Adakah ini contoh yang baik dalam hal mempertahankan TANAH AIR????

Belum terbukti PR menggadai Tanah kepada orang luar.Tapi BN dan UMNO sudah nampak dengan jelas!

Sedarlah wahai bangsaku!!!!! 

No comments: