Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Sunday, July 3, 2011

Adakah ini benar????


 
PASIR MAS, 3 Julai: Hanya 26 bulan berada di kedudukan nombor satu, Datuk Seri Najib Razak kini berdepan dengan masalah dalaman Umno yang dikatakan semakin kronik.

Dua tahun pertama kepemimpinannya sudah menjelaskan watak sebenar. Maka tidak hairanlah ramai melihat kegagalannya itu memberi nafas baru buat Tan Sri Muhyiddin Yassin mengintai kedudukan lebih selesa.
Muhyiddin dikatakan memerhati kegawatan politik yang berlaku sekarang. Peluangnya mendaki satu lagi tangga semakin cerah.

Katanya, kemunculan begitu banyak badan bukan kerajaan bagi membela Umno berkaitan isu 9 Julai sebenarnya lebih banyak mencalar nama Perdana Menteri.

”NGO tersebut berada di hadapan Muhyiddin bagi mencalar imej Perdana Menteri. Muhyiddin perlu merebut peluang sekarang kerana tidak ada masa lagi. Beliau lebih berumur berbanding Najib.

(Sumber dari HARAKAH


K.K:-Berita yang ini sebenarnya sudah lama kami dengar.Dan sebenarnya telah nampak usaha Muhyiddin Yassin untuk mengambil alih tampuk pimpinan negara dari PM Najib.

Tapi macam biasa,khabar ini akan dinafikan dengan muka manis dan berbagai cara lagi.Tapi dalam berita malam tadi,jelas ada kebimbingan dari PM sendiri tentang perlunya SETIA kepada UMNO dan BN walaupun sesetengah individu tidak dipilih menjadi calon. 

Mungkin tak ramai yang melihat perkara ini,kerana Malaysia sekarang banyak diriuhkan dengan Himpunan BERSIH.Tapi berapa kali Muhyiddin mengeluarkan kenyataan tentang BERSIH 2 berbanding PM sendiri?

Adakah benar seperti kata seorang tokoh VETERAN UMNO yang mengatakan bahawa PM Najib sekarang sebenarnya bersendirian?Tentu sekali VETERAN ini berkata atas pengalaman dan pengetahuannya selama berada dalam UMNO.

Yang lebih nampak menyokong PM adalah Naib Presiden,Hishamudin Tun Hussein.Adalah tidak menjadi pelik kerana mereka itu BERSAUDARA.Kedua-dua bapa mereka ini pernah menjadi PM.Dan Najib sendiri sudah jadi PM,cuma mungkin menunggu masa Hishamudin sahaja menaiki takhta PM itu.

Adakah UMNO ini PARTI WARISAN?Tiadakah AHLI UMNO yang layak menjadi pimpinan berbanding ANAK-ANAK bekas PIMPINAN UMNO sahaja?

Dan adakah benar yang PM Najib sekarang sebenarnya bersendirian tanpa bantuan dari TPM??????

No comments: