Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Thursday, July 21, 2011

Siapa punya kuasa sebenarnya???????

Tiga individu saman kerajaan Kelantan kerana haramkan judi

KUALA LUMPUR: Dua ahli perniagaan dan seorang individu menyaman kerajaan PAS Kelantan dan Majlis Perbandaran Kota Baharu (MPKB) berhubung pengharaman aktiviti perjudian di negeri itu yang berkuatkuasa Februari lalu.

Dalam saman pemula itu, ketiga-tiga plaintif memohon satu deklarasi bahawa kerajaan negeri Kelantan tidak berkuasa untuk mengeluarkan arahan atau polisi bagi meluluskan atau menggubal apa-apa enakmen yang mengharamkan atau melarang aktiviti perjudian dan loteri di negeri itu.

Mereka juga memohon satu deklarasi bahawa perkara-perkara mengenai perjudian dan loteri adalah dalam bidang kuasa eksklusif Parlimen yang mengecualikan badan perundangan negeri Kelantan.


Plaintif turut memohon satu deklarasi bahawa defendan tidak mempunyai bidang kuasa dan tidak berkuasa di bawah Perlembagaan Persekutuan untuk meluluskan atau menggubal apa-apa undang-undang serta undang-undang kecil, peraturan, arahan atau polisi yang mengharamkan atau melarang aktiviti perjudian dan loteri.


(Berita Harian

P/S:Kalau dari pemahaman kami,maka dengan ini nyatalah bahawa mana-mana kerajaan negeri tidak berhak atau tidak berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap pusat-pusat hiburan seperti ini.

Kalau ikut berita ni,kuasa adalah terletak dalam KUASA PARLIMEN.Jadi kalau macam tu,apa tunggu lagi AHLI PARLIMEN yang ISLAM tu semua.Pakat undi lah supaya semua benda ini ditutup pada bulan Ramadhan ni.(Lagi cantik kalau tutup terus!)

Pada yang berkenaan tu,takkan senyap aje!Dengan kuasa yang telah diberi kepada kamu,cepatlah laksanakan TUGAS dan TANGGUNGJAWAB kamu tu! 

No comments: