Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Monday, July 4, 2011

Keadilan yang buta?????

Kami biasa melihat gambar patung yang melambangkan sistem keadilan,diikat matanya dan terdiam kaku di tapak tempat letaknya.




Adakah ini ada kena mengena dengan PERKARA di bawah????


Lapan peserta demonstrasi di Pulau Pinang bebas

PULAU PINANG 2 Julai - Kesemua lapan orang yang ditahan polis kerana berarak dan berhimpun membantah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng di sini semalam, telah dibebaskan.

Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, mereka dibebaskan secara berperingkat sejak malam tadi selepas diambil keterangan.

"Mereka dibebaskan semalam dan hari ini," katanya kepada pemberita selepas melepaskan konvoi Karnival Jom Cegah Jenayah di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri di sini hari ini.

Semalam, polis menahan tujuh orang berusia antara 27 hingga 46 tahun kerana berarak dan berhimpun di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) bersama 1,500 orang daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

(Cerita lanjut)

K.K:-Setelah tak berapa lama,ramai daripada mereka yang terlibat dengan DEMO di Pulau Pinang tempohari telah pun DIBEBASKAN.Tahniah kepada mereka dan terima kasih kepada pihak POLIS yang menjalankan tugas dengan baik.


Tapi kalau mereka yang terlibat dengan DEMO sudah boleh dibebaskan,apa cerita dengan mereka-mereka yang telah ditahan atas kesalahan CUMA MEMAKAI BAJU BERSIH YANG BERWARNA KUNING?

Mereka ini bukan ditangkap atas sebab terlibat dalam DEMO haram,tapi memakai baju BERSIH sahaja!
Jadi di mana keadilan kepada mereka-mereka ini pula?


Ataupun ini memang tindakan atas arahan KUASA POLITIK dan bernafas POLITIK?????

No comments: