Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Tuesday, June 7, 2011

Kena akui bahawa telahan PR tidak TEPAT!!!!!!


Beberapa minggu yang lepas,ramai pemimpin dan pengikut PR membuat telahan yang harga minyak RON95 akan naik pada bulan Jun ini.Ramai yang berkata demikian kerana telah berlaku beberapa kali kenaikan harga RON97 bermula dari awal tahun lagi.Ternyata mereka SILAP!

Minyak RON95 tidak naik!

Tapi kadar elektrik yang NAIK!

Tahniah kepada kerajaan BN kerana tidak mengikut telahan dari pihak PR.Mereka tidak menaikkan harga RON95 tetapi menaikkan TARFIF ELEKTRIK.Memang kerajaan BN amat STRATEGIS!

Kalau sebelum ni,ramai rakan dari BN yang mengatakan mereka tidak pakai RON97.Jadi mereka tidak kisah akan kenaikan harga minyak tersebut.Mereka siap kata orang PAS ni kaya sebab pakai RON97.

Sekarang tarif elektrik sudah naik.Siapa yang tak pakai ELEKTRIK?Orang bandar,orang kampung,orang kaya,orang miskin,orang FELDA,orang kampung tradisional dan lain-lain semua pakai elektrik.Jadi sekarang siapa yang terkecuali?

Mungkin lepas ni kena ada pulak kelas elektrik.Kalau naik pun mungkin ELEK97 je,ELEK95 tak naik.Baru lah ada nampak prihatin kepada rakyat.Kalau orang miskin mungkin boleh pakai ELEK95,tak mahal sangat.

Bukan saya nak kata apa.Kalau ahli UMNO dan BN ada ke yang dapat diskaun kalau harga elektrik naik macam ni?Semua orang akan kena,tak kira penyokong BN ataupun PR!

Jadi siapa yang untung????

No comments: