Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Wednesday, June 15, 2011

Dengan kartun pun nak bergaduh.........

Kartunis saman polis, kerajaan kerana rampas bukunyaKUALA LUMPUR: Seorang kartunis hari ini memfailkan saman terhadap dua anggota polis dan tiga yang lain kerana menahan serta merampas 66 buku dan sebuah lukisan kartun miliknya.

Zulkiflee SM Anwar Ulhaque atau Zunar dan syarikat miliknya, Sepakat Efektif Sdn Bhd menamakan Asisten Superintendan (ASP) Arikrishna dan ASP Marina Hashim sebagai defendan pertama dan kedua manakala Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia dinamakan sebagai defendan ketiga hingga kelima.
Zunar memfailkan saman itu melalui Tetuan Daim & Gamany di Mahkamah Tinggi Sivil di sini.

Dalam pernyataan tuntutan itu Zunar mendakwa pada 24 September 2010, jam 4 petang sepasukan polis yang diketuai ASP Arikrishna telah menyerbu pejabatnya dan bertindak menangkap beliau serta merampas 66 buah buku bertajuk "Cartoon-0-phobia" dan sebuah lukisan kartun.

(Cerita lanjut di sini)


KK:-Ini adalah salah satu keajaiban dan kesungguhan RAKYAT MALAYSIA di zaman yang serba maju dan canggih ini.

Polis di atas arahan kerajaan yang memerintah melakukan kerja dengan tegas dan penuh komitmen.

Cuba anda bayangkan yang POLIS sangat mempunyai masa untuk membaca dan mencari maklumat berkaitan dengan KARTUN yang dilukis oleh penyokong pembangkang.Kata mereka ada bahagian yang dilukis dalam buku ini bunyinya agak menghasut.Kalau tak percaya boleh baca laporan paper di atas sana.

saya bukan lah nak kata apa.Tapi nampaknya PDRM ni ada banyak masa nak kaji pasal buku KARTUN.dengan kadar JENAYAH yang makin meningkat,mereka lebih tertumpu pada menangkap penulis dan BUKU KARTUN???

Adakah mereka ini cuma jadi SURUHAN dan TALIBARUT KERAJAAN yang memerintah?Apa sahaja arahan dari kerajaan boleh mengenepikan permasalahan dan tugas sebenar mereka?

Yang mana lebih penting?Menjaga keselamtan RAKYAT TERBANYAK atau menjaga keselamatan KERAJAAN yang memerintah?

Ada orang tahu ke jawapan dia?

No comments: