Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Wednesday, June 29, 2011

Ini yang rakyat dapat!!!!!

Transformasi Taman Tasik Perdana tingkat kualiti hidup rakyat: PM

 

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak berkata proses transformasi Taman Tasik Perdana kepada Taman Botani Perdana adalah sebahagian projek Greater Kuala Lumpur yang bertujuan meningkatkan lagi kualiti hidup rakyat terutama di Lembah Klang.


Perdana Menteri berkata, usaha menaik taraf dan menjenamakan semula taman ini membuktikan komitmen kerajaan meningkatkan kualiti hidup warga kota supaya dapat menghirup udara lebih bersih di ibu kota. 
 
"Ini mesti menjadi usaha yang patut dilakukan kerana kita mahu memberi jaminan rakyat Malaysia dan keluarga dapat menikmati kualiti hidup sebaik mungkin," katanya berucap merasmikan penjenamaan semula Taman Tasik Perdana kepada Taman Botani Perdana sebentar tadi. 


 K.K:-Semalam dah keluar cerita pasal belanja yang dikeluarkan untuk maitainence rumah PM dan TPM secara purata dalam setahun.Ini pula berita pasal menaiktaraf Taman Tasik Perdana di tengah bandaraya Kuala Lumpur pulak.

Usaha dari pihak yang mahukan Taman seperti ini dinaiktaraf adalah sangat baik.agak-agak berapa belanja yang akan dikeluarkan dalam menaiktaraf Taman dalam Bandar ini agaknya?


Adakah ianya akan jadi seperti mana kerajaan membelanjakan sehingga RM40000 untuk sebuah laptop?Ataupun ianya akan sama mahal sepertimana yang dibelanjakan untuk membaiki rumah PM dan TPM setiap bulan?


Jadi beruntunglah rakyat Malaysia yang akan mempunyai taman yang dinaiktaraf untuk mereka berkongsi beramai-ramai,sedangkan pemimpin mereka membelanjakan duit berpuluh juta hanya untuk menyewa rumah Rasmi Kerajaan dan cuma diduduki oleh beberapa orang sahaja!

No comments: