Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Saturday, December 4, 2010

Dah tak de ke?


Ketika ini saya sedang membaca beberapa akhbar Arus Perdana.Banyak juga berita yang menarik hati keluar dalam akhbar ketika ini.

Sebab saya lebih suka membaca tentang politik,saya lebih banyak menumpukan masa membaca seksyen atau bahagian ini.(Bukan pandai sangat,nak kena belajar lah weh!)

Apa yang saya perhatikan banyak berita-berita yang telah keluar sejak awal minggu lepas masih lagi di keluarkan atau PUBLISH dalam paper hari ni.Ada berita tentang PKR cadang hilangkan KETUANAN MELAYU,ada berita tentang PAS tak setuju pemimpin DAP jadi TPM dan berbagai lagi.

Tapi yang pasti tiada adalah berita TENTANG KENAIKAN HARGA PETROL DAN BARANGAN.Padahal ianya baru diumumkan malam semalam,beberapa jam sebelum harga barang-barang tersebut DINAIKKAN.

Kenapa agaknya?Tapi saya rasa kita tak perlu nak buat BICARA UMUM atau bincang secara umum.Memang kerajaan yang ada sekarang sudah begitu.Kalau berita yang menguntungkan mereka,mereka akan ulang berpuluh-puluh hari.Tapi kalau berita itu akan membawa kesan negatif pada mereka akan cepatlah pula berita itu dilupuskan dari dada-dada akhbar.

Siapa yang untung?Siapa yang rugi?Tak tau nak cakaplah.Yang pasti kita sebagai rakyat,tak kira AHLI UMNO,PAS,PKR,MCA,MIC,DAP dan sebagainya kena terima dan hidup dengan segala kenaikan tersebut!

Ke ada kelebihan kalau jadi AHLI BN?Mana lah tau,tunjuk kad AHLI BN boleh dapat DISKAUN HARGA MINYAK?Bagus juga!

No comments: