Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Saturday, December 11, 2010

Cerita lucu dan pelik..............

Kereta Putera Charles diserang pelajar bantah kenaikan yuran




LONDON: Perusuh bertempur dengan polis di luar Parlimen dan menyerang kereta yang membawa pewaris takhta, Putera Charles, ketika kerajaan campuran Britain melepasi ujian besar pertama dalam undian untuk menaikkan yuran universiti.

Berpuluh pegawai polis dan penunjuk perasaan cedera apabila bantahan pelajar di tengah London itu bertukar ganas ketika kerajaan menang tipis undian di Parlimen.
Charles dan isteri, Camilla, terperangkap dalam protes itu apabila kereta mereka diserang dan dilempar cat ketika melalui kawasan itu untuk ke sebuah pawagam. Pasangan diraja itu dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

(Cerita dalam Berita Harian)

Kami kata:-Ini sudah dikira sangat MELAMPAU!Tapi sapa kita nak marah pada mereka.

Orang Malaysia ni semua baik-baik belaka.Tak ada pun yang marah sampai tahap begini walaupun kenaikan harga MINYAK dan BARANGAN melambung-lambung naik.jadi nampak sangat lah orang putih ni tak berapa nak ada adab.


Dulu masa Raja Perak nak ishtihar kerajaan baru Perak pun tak ramai yang sanggup buat demikian.Dengar kabar member di perak yang baring atas jalan tu pun cuma provokasi pihak TERTENTU.Tak tau lah betul ke tidak?


Tapi,asasnya Sistem Demokrasi Berparlimen ni bukan ke diambil dari NEGARA INI?Entah-entah ISA dan undang-undang lain pun diambil dari NEGARA INI?Sistem Ekonominya ke,Sistem Pendidikannya ke,atau ada lagi sistem lain?

Kalau negara ini buat begini,kenapa Malaysia lain sikit?Bukan apa,kadang-kadang rasa pelik juga. Tapi apa nak kata?

Orang dan RAKYAT Malaysia TAK MUNGKIN buat sampai JADI MACAM NI kalaupun YURAN PELAJARAN mereka NAIK BERLIPAT KALI GANDA!

1 comment:

Anonymous said...

ok lah..kita negara islam....rakyat kita berbudi bahasa fikir dulu sebelum buat