Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Monday, June 21, 2010

Dengar yang meningkatnya,jangan lupa yang menurunnya!

Nilai aset Felda meningkat RM6.2b menjadi RM15.4b



KUALA LUMPUR 21 Jun – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, nilai aset semasa dan tetap Felda antara 2004 hingga 2009 meningkat RM6.2 bilion, walaupun rizab tunainya menurun RM2.73 bilion dalam tempoh yang sama.


Beliau berkata, pada tahun 2004, Felda mencatatkan nilai pemilikan aset berjumlah RM9.17 bilion, manakala pada 2009, meningkat kepada RM15.37 bilion.


"Bagaimanapun kedudukan rizab tunai Felda sedikit merosot iaitu sebanyak RM2.73 bilion bagi tempoh yang sama,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini sebagai mengulas laporan sebuah akhbar pembangkang hari ini bahawa rizab tunai Felda telah jatuh merudum.


Ahmad berkata, rizab tunai Felda merosot ekoran pelbagai perbelanjaan seperti RM2.41 bilion yang digunakan untuk pembangunan sosioekonomi. – Bernama


Kami kata:Kalau dinilai pada aset yang ada dalam FELDA,memang masuk akallah kalau aset itu meningkat harga.Macam rumah la juga.Bukan ada yang turun harga.(kecuali beberapa tempat yang sangat teruk kawasannya)Tapi yang orang pertikai tu pasal duit yang telah digunakan.Pembangunan sosioekonomi yang macam mana?Untuk siapa?Atas keputusan siapa?Atau pun cuma diguna tanpa perbincangan,cukup sekadar kuasa VETO dalam FELDA?Kenapa jadi macam tu?

No comments: