Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Wednesday, June 16, 2010

Apa yang kami baca dalam akhbar hari ini........

Cerita 1
ADUN Malim Nawar keluar DAP



SHAH ALAM 15 Jun - Terlalu banyak berpolitik hingga mengabaikan tanggungjawab terhadap rakyat menyebabkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Malim Nawar, K.Keshvinder Singh mengumumkan keluar dari DAP berkuatkuasa hari ini.

Serentak dengan itu Keshvinder turut melepaskan semua jawatan dalam parti dan memilih untuk menjadi ADUN Bebas yang menyokong Barisan Nasional (BN). - Utusan


Cerita 2
Pembubaran 17 cawangan UMNO Jelutong kekal


PULAU PINANG 14 Jun - Badan Perhubungan UMNO negeri hari ini menafikan dakwaan bahawa 17 cawangan dalam UMNO Bahagian Jelutong yang dibubarkan dua tahun lalu telah diaktifkan semula.

Setiausahanya, Datuk Azhar Ibrahim berkata, status kesemua 17 cawangan yang dibubarkan itu masih kekal dan ahli-ahlinya juga telah diserap ke dalam 25 cawangan lain dalam UMNO bahagian terbabit.

Menurutnya, Jawatankuasa Pengurusan UMNO yang dipengerusikan Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menyerahkan kepada Badan Perhubungan UMNO negeri untuk membuat keputusan berhubung perkara itu sebelum ini.

''Mesyuarat Badan Perhubungan UMNO negeri yang dipengerusikan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi semalam telah membuat keputusan bahawa 17 cawangan tersebut kekal tutup dan tidak akan dibuka semula.

''Justeru, saya rasa tidak timbul soal ada cawangan yang diaktifkan semula dan sebagainya kerana keputusan mengenainya telah pun dibuat," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Kami kata:kedua-dua berita kalau dikira tidak ada kaitan dengan PAS.Tapi kami ada rasa nak tergelak apabila selesai membaca kedua-dua berita ini.Nak tahu apa yang LUCU sangat?Nak terang pun susah.Baca dan fikir sendiri!Pembaca kan semua dah bijak bestari??!!!

1 comment:

||Aku Pemikir|| said...

Salam blogger,

Minta link dan men jadi followernya dan minta jika tuan juga sama link kan dan menjadi follower blog saya. moga dapat bertukar pandangan dan idea.. :)

http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/



khairul hafidz,
anak kelahiran Mentakab ,Pahang
UNPAD, Bandung