Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Saturday, February 13, 2010

Ye ke ni??????

Pembangkang Perak tak wajar kenakan syarat

Tindakan sukarkan kerajaan laksana program majukan negeri

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pembangkang tidak wajar mengenakan sebarang syarat kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) Perak kerana ia bakal menimbulkan kesulitan kepada kerajaan membangunkan rakyat dan negeri itu.

Timbalan Perdana Menteri berkata, pembangkang sepatutnya menunjukkan keikhlasan memberi sumbangan dalam memperjuangkan agenda pembangunan rakyat.

Beliau berkata, Perak tidak mungkin boleh maju jika hanya satu pihak terbabit kerana wakil rakyat sama ada pembangkang atau kerajaan mempunyai peranan penting untuk terus memperkasakan pembangunan negeri.

Kelmarin, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menuntut Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) mereka dibenar menggunakan kemudahan dewan orang ramai untuk aktiviti, selain tidak disekat daripada menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Negeri dan Jawatankuasa Tindakan Daerah bagi membolehkan mereka memberikan input untuk kepentingan rakyat Perak.

Di samping itu, pembangkang mahu peruntukan disalurkan kepada wakil rakyat mereka untuk memudahkan pihak berkenaan menjalankan aktiviti di kawasan masing-masing.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno, berkata apa juga dasar yang baik wajar mendapat sokongan pembangkang kerana mereka tidak boleh membuat perkara yang boleh merugikan rakyat.

Justeru, beliau mengharapkan kerjasama yang hendak diberikan wakil rakyat pembangkang adalah perubahan yang baik, sekali gus mengurangkan `politiking' dan menumpukan terhadap usaha membela rakyat Perak.


Kami kata:-permintaan-permintaan ini pada kami adalah berpatutan dan masuk akal.Sebab,apa guna jadi ADUN kalau kemudahan yang ada tak boleh digunakan.Kalau mereka nak berjumpa dengan rakyat,kenapa perlu ada sekatan seperti penggunaan dewan dan kemudahan lain.Adakah kerajaan tidak ikhlas?Satu lagi tentang peruntukan yang SEPATUTNYA diberi kepada ADUN2 dari pembangkang.Kenapa perlu ada pilih kasih.Kami kata demikian kerana DUN N9 TAHAN pernah dimenangi oleh ADUN dari PAS.Tetapi semasa beliau berkhidmat, peruntukan tidak disalurkan terus ke PEJABATNYA tetapi diberi kepada orang lain untuk diuruskan.Kenapa terjadi hal begini?Ini akan melambatkan bantuan kepada rakyat terbanyak. Adakah KERAjaan tidak mengambil berat tentang kebajikan masyarakat sedangkan mereka masih ramai yang susah?Jangan cuma TANAM TEBU DIPINGGIR BIBIR!Buktikan dengan perbuatan anda!Jangan jadi PENGECUT!

No comments: