Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Thursday, February 11, 2010

Apa nak buat,nasib badan!!!!!!!!!!

Peluang pemimpin BN tingkat keyakinan rakyat

KUALA LUMPUR: Keputusan Mahkamah Persekutuan mengisytiharkan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah wajar dilihat sebagai peluang kepada kepemimpinan negeri meningkatkan keyakinan rakyat terhadap Umno dan Barisan Nasional (BN).

Pemerhati politik sependapat bahawa peluang yang terbentang itu wajar digunakan sebaik mungkin oleh Zambry untuk manfaat semua, bukan saja rakyat Perak.

Profesor Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Dr Mohamed Mustapa Ishak, berkata ruang yang diberikan selepas kira-kira dua tahun membazir masa dengan pelbagai tuntutan perundangan menyebabkan aspek pembangunan negeri dan rakyatnya terjejas wajar digunakan sepenuhnya.

"Zambry perlu buktikan beliau mampu memikul tugas berat ini dengan meneruskan kerja pembangunan, mendekati rakyat serta menangani masalah persepsi.

"Bagaimanapun beliau perlu berhati-hati kerana perbezaan kerusi antara BN dan pembangkang hanya satu kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kerana macam-macam boleh berlaku," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Semalam, mahkamah memutuskan Zambry kekal sebagai Menteri Besar Perak dan pelantikan beliau yang dibuat Sultan Perak, Sultan Azlan Shah adalah sah mengikut Perlembagaan.

Kami kata:-Memang dalam adat bertanding,ada yang menang,ada yang kalah.Tapi tengoklah cara menang macam mana.Kalau banyak halangan atau helah untuk menang,cara itu bukan 'gentleman'.Tetapi sebagai rakyat yang mengikut undang-undang,kita kena teruskan usaha untuk meningkatkan kemajuan dari pelbagai bidang.Masa dah banyak habis,jangan nak buang masa lagi.PRU13 dah dekat.Lebih baik kita tumpukan perhatian untuk merampas MALAYSIA secara keseluruhannya. Kerja baik kita akan dinilai dari gerak kerja kita yang berkesan atau efektif.Banyak buat daftar pengundi,tambah lagi keahlian kita.Kalau usaha bagus,insyaallah tuhan akan beri balasan setimpal.

No comments: