Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Saturday, February 20, 2010

SEMBANG!!!!!!!

Biar mahkamah tentukan Anwar bersalah atau tidak – Muhyiddin


PUTRAJAYA 19 Feb. – Proses perundangan yang sedang dilalui Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim Anwar berhubung kes pertuduhan liwat yang dihadapinya akan diteruskan kerana Malaysia mengamalkan sistem menghormati undang-undang, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Dalam soal sebegini, kita tidak boleh menghukum mengatakan Anwar bersalah atau tidak, kerana mahkamah yang akan memutuskannya,” kata Timbalan Perdana Menteri kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Modal Insan di sini hari ini.

Beliau ditanya mengenai saranan pakatan pembangkang agar sidang khas Dewan Rakyat diadakan bagi membincangkan usul menggugurkan pendakwaan kes liwat terhadap Anwar.

Muhyiddin berkata, beliau hairan dengan cadangan itu kerana ia dibuat oleh mereka yang kononnya tahu tentang amalan demokrasi di negara ini.

Beliau berkata, kes itu telah berada di peringkat mahkamah (kehakiman/judisial) dan ia bidang kuasa yang berbeza daripada legislatif.

"Perkara itu sudah sampai di peringkat mahkamah, dan biarlah mahkamah menjalankan tanggungjawabnya dan kita perlu menghormatinya.

"Kita juga jangan menjatuhkan hukuman awal-awal, seolah-olah orang itu sudah bersalah atau tidak bersalah. Saya fikir Ahli-Ahli Parlimen tahu di mana peranan Ahli Parlimen dan di mana peranan hakim dan mahkamah.

"Kenapa perlu dicampuradukkan kerana ia akan membawa kekeliruan kepada negara,” katanya. – Bernama


Kami kata:-HHeeemmm,sedap sangat kata kalau kena kat orang!Kalau dia?...........

1.Sebelum Anwar dijatuhkan hukuman tahun 1998 dulu,kenapa tindakan diambil sebelum mahkamah memberi keputusan?Siapa yang ambil tindakan pecat dan buang?

2.Sebelum MB Haram Perak menang di Mahkamah,kenapa rampas negeri Perak dari Pakatan Rakyat?Siapa yang buat tindakan tu?

3.Sebelum ada apa-apa keputusan Mahkamah tentang ROYALTI MINYAK Terengganu,kenapa ia di tarik balik semasa PAS memerintah negeri Terengganu?Siapa punya kerja tu?

No comments: