Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Tuesday, February 23, 2010

Janji macam mana ni Datuk Seri????????


Rakyat tentukan nasib BN




Agenda pembangunan jadi keutamaan: Najib

SRI AMAN: Datuk Seri Najib Razak menyerahkan kepada rakyat untuk menentukan nasib Barisan Nasional (BN) dan Umno pada pilihan raya umum akan datang, kerana yakin rakyat boleh membezakan antara politik retorik dan politik realiti.

"Saya menyerah kepada rakyat. Saya tak dabik dada, cakap besar dan mendakwa boleh menang besar. Apa yang penting kita mesti bersikap rendah diri, bukan cakap besar.

Terdahulu, berucap pada majlis sama, Najib berkata beliau mahu menjadi pelengkap kepada agenda pembangunan luar bandar diasaskan oleh Allahyarham ayahnya, Tun Abdul Razak.

"Biarpun penampilan saya dengan arwah berbeza, namun semangat dan misi kami adalah sama, dengan agenda pembangunan luar bandar amat dekat di hati.

"Biarlah waktu saya jadi Perdana Menteri ini, kita selesaikan agenda pembangunan luar bandar termasuk untuk Sarawak dan Sabah, dua negeri yang penting bagi kita, sebab kedua-dua negeri ini saya anggap sebagai 'fixed deposit' (simpanan tetap) untuk Barisan Nasional (BN), selain ia cerminan gagasan 1Malaysia," katanya.


Kami kata:-Cantik ucapan dan azam DS Najib ni.Menyatakan tentang keinginan untuk memajukan luar bandar seperti Arwah ayahnya dahulu.Sarawak mungkin jadi tempat yang bagus untuk bermula.Tapi kenapa negeri sendiri belum settle?Nak buat pembangunan di Sarawak tu bukan tak boleh.Tapi di Pahang ni macam mana?Di DUN TAHAN ni sendiri pun belum selesai lagi.Janji jalan raya yang akan dibina sekiranya menang telah lama berkumandang.Tapi sampai hari ni belum boleh settle juga.Sibuk nak bangun negeri orang.Ye lah kan,kera dihutan disusukan,anak di rumah mati tak makan!mana dia jalan raya dari KUALA TAHAN ke dalam sana,Kg Pagi,Kg Bantal,Kg Bukit Mat Daling,Kg Gusai?Saja nak tunggu PILIHANRAYA akan datang ke baru nak buat JANJI lain pulak?Kalau macam tu,memang tak boleh pakai la kenyataan PEMIMPIN-PEMIMPIN BN dan UMNO ni!Poooorrrraaahhhhh!!!!

No comments: