Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Tuesday, March 22, 2011

Banjir Kilat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Baiki sistem saliran

FELDA SUNGAI RETANG – Masalah sistem saliran dalam kawasan Felda di sini perlu diberi perhatian serius pihak berkenaan bagi mengelakkan kejadian banjir kilat terus berulang.

Penghulu Mukim Tembeling Tengah, Zulkifli Zaaduan Zabir berkata, sistem saliran yang bermasalah memberi kesan buruk kepada penduduk setempat setiap kali hujan lebat berlaku.


Menurutnya, banjir kilat bukan sahaja menyebabkan kemusnahan dan kerugian harta benda, namun turut memutuskan jalan perhubungan penduduk dengan kawasan luar apabila laluan utama ditenggelami air.

“Kejadian banjir di Sungai Retang umpamanya antara yang memberi kesan buruk jika setiap kali ia berlaku. Urusan harian akan terganggu seketika sekiranya laluan utama ke Felda itu dinaiki air.

Cerita lanjut Sinar Harian


KK:-Cerita ni kami jumpa dalam Sinar Harian.Jadi,boleh lah berita ini dianggap betul walau untuk orang atau penyokong BN sekalipun.

Cerita banjir kilat di Sg Retang dah lama rasanya.Wakil Rakyat PAS pernah tegur perkara dalam Dewan Negeri tak silap kami.Tapi masih berulang perkara yang sama setiap kali hujan lebat turun.

Jadi,agak-agaknya bila hal ini nak selesai?

Kami rasa sebelum Jalan ke Hulu Tembeling siap,mungkin masalah Jalan ke FELDA Sg Retang akan dapat diselesaikan dulu agaknya?

Lagipun Jalanraya ke Hulu Tembeling tu janji pada signboard dia dijadual siap pada 2013.Mungkin tengah cari laluan yang banyak balak agaknya?Boleh lagi diguna untuk JANJI PRU ke 13 kut??

Hehehehehehehe.......

No comments: