Pages

Hit Counter

hans holger albrecht

Saturday, September 24, 2011

Campur tangan pihak asing?

Dua,tiga purnama yang lepas ada satu kes yang saya rasa agak besar berlaku di Kg Bukit Mat Daling.


Ini pasal campur tangan pihak asing atau pihak luar dalam urusan sekolah di kampung ini.Ini diakui oleh beberapa orang guru dan orang kampung yang kami temui baru-baru ini.


Sudah ramai guru-guru yang menjadi mangsa keadaan apabila mereka dihantar untuk berkhidmat di sini.Mungkin bukan semua orang kampung yang bersikap demikian tetapi terdapat sekumpulan orang yang merasakan mereka itu lebih dalam segala-gala hal.


Permasalahan yan wujud di dalam sekolah sepatutnya di selesaikan di dalam sekolah dan bukan dibawa hingga ke peringkat 'ANTARABANGSA'


Cuma yang menambahkan masalahnya adalah campurtangan seorang GURU BESAR dari sekolah lain yang cuba mengatasi GURU BESAR di sekolah tersebut.'GURU BESAR' ang dikatakan berketurunan DIRAJA ini dikatakan telah mempengaruhi dan menghasut orang kampung (yang mempunyai pertalian darah dengannya) untuk mengacau dan mengeluarkan ADUAN-ADUAN bertujuan untuk memburuk-burukkan pihak sekolah.


Kalau perkara seperti ini berterusan,maka payahlah pelajar dan penduduk di Lembah Tembeling ni.Dah lah tak ramai guru yang berminat untuk mengajar di sana.Ditambah pulak dengan hal-hal seperti ini,mungkin akan mengurangkan lagi minat cikgu untuk mengajar di sana.


Tapi itu pandangan sayalah.Orang lain tak tau lah macam mana.Lagipun saya bukan cikgu!Manalah saya tahu perasaan dan hati mereka?


Amacam?????

No comments: